Değerli öğretmen arkadaşlar;
2024-2025 eğitim öğretim yılının 1. Döneminin sonuna yaklaşmaktayız.
Bu nedenle; 1.Dönem sonu iş ve işlemlerimizi Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğine göre bitirmemiz gerekir.
İKY- MADDE: 16/1:…… ilköğretim kurumlarında e-Okul sisteminde her öğrenci için öğrenci dosyası tutulur. (2) ……… ve ilkokullarda sınıfı okutan öğretmen, öğrenci dosya bilgilerini e-Okul sistemine zamanında işler ve gerekli güncellemeleri yapar.
Öğrencilere, e-Okul sistemindeki bilgiler esas alınarak her dönem sonunda karne verilir.
(İKY-30/2-a) Dönem sonunda okul idaremizin, işlemlerini zamanında ve eksiksiz yapa bilmeleri, siz değerli öğretmenlerin iş ve işlemlerini eksiksiz, tam ve zamanında yapmalarına bağlıdır.
Dönem sonu yaklaştıkça e-okulda yoğunluk artacaktır.
Tüm öğretmenlerimizin iş ve işlemlerini zaman kaybetmeden yapmaları gerekmektedir.
Tüm bu açıklamalar doğrultusunda;
1- E-Okulda öğrencinin velisi belirlenmiş mi?
(İKY-17/1) (Belirlenmemiş ise veli listesinin okul idaresine verilmesi.)
2- Öğrenci Devamsızlığı: İKY-18/1: Çocukların devamsızlıkları, …… ilkokullarda sınıf öğretmeni, e-Okul sistemine işlenir ve yöneticiler tarafından takip edilir.
3- Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi: İKY- MADDE: 20/1-b : Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde öğretim programlarında belirtilen amaçlar ile kazanımlar esas alınır. Ölçülecek kazanımın özelliğine göre ilgili dersin öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme esaslarına uyulur. İÖK- MADDE: 20/2 : İlkokullarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak - Öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları, -Bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılım gözlem formları, -Oyun temelli değerlendirmeler ve -Verilen görevleri yerine getirme amaçlı ölçme araçları ile takip edilir. Karnede “çok iyi”, “iyi”, “yeterli” ve “geliştirilmeli” şeklinde gösterilir.
4- Davranışlar İKY-MADDE: 29/1 : İlköğretim kurumlarında; ders yılının her döneminde öğrencilerin davranışları, Davranış Puanı Ölçütleri EK-4’te verilen ölçütler kullanılarak ilkokullarda sınıf öğretmeni, ………… tarafından “(1) Geliştirilmeli”, “(2) İyi”, “(3) Çok iyi” şeklinde değerlendirilerek e-Okul sistemine işlenir.
5- Öğrencilerin okuduğu kitap isimlerinin girilmesi.
6- Öğretmen görüşlerinin e-okuldan yazılması.
7- İKY-MADDE: 20/1-c: Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için; Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır ve bu öğrencilerin başarıları, bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilir.
8- İKY-MADDE. 27/6: Evde veya hastanede eğitim alan öğrencilerin sadece eğitimini gördüğü derslerin puanları esas alınır. Evde eğitim alan öğrencilerin başarı değerlendirmesinin ilgili öğretmenden dilekçe ile alınması. (ÖEHY-14/2- e,f,g)
9- E-Okuldan öğrenci kulüp tanımlamasının kontrol edilmesi.(Sos.Etk.Yön:8/4).
10- Öğrencilerin Sosyal Etkinlik faaliyetlerinin E-Okula işlenmesi. (Sos.Etk.Yön. 15/1-ç -16/1-e)
11- Dönem içerisinde okula devam eden (devamsızlığı çok olsa da) her öğrencinin başarı değerlendirmesi yapılacaktır. Dönem içerisinde hiç okula gelmeyen öğrencilerin başarı değerlendirmesi yapılmayacaktır.(Sürekli devamsız.)
12- Tereddüde düşülen konularda okul idaresinden bilgi alınmasını,
13- İlgili öğretmenlerin e-okulla ilgili iş ve işlemlerini tamamladıktan sonra ilgili müdüre (Tarık ULUTAŞ’a,) bilgi vermelerini,
14- Tüm bu iş ve işlemlerin belirtilen yönetmelikler çerçevesinde, belirtilen zamanda öğretmenler tarafından en geç 10/01/2025 tarihine kadar bitirilmesini,
15- 16/01/2025 tarihine kadar karnelerin okul idaresinden teslim alınması, incelenmesi, varsa yanlışlıkların düzeltilmesi, imzalanması ve okul müdürümüze imzalatılması, Tüm öğretmen arkadaşlarıma başarılar dileyerek; Önemle rica ederim
Tarık ULUTAŞ
OKUL MÜDÜRÜ